10 februari 2008

Mera Semäster

Jag (Nisse!) ska okså bloga lite om semäster som vi var på för länge sen. Ett tag var vi i skagen hela dagen.... hihi... rim! När man är i skagen fins det saker som man bara måste jöra som alla andra som är i skagen okså jort fast för länge sen. Man måste gå på en strand tydligen. Lite konstigt. Inte så jäte kul kanske ni tyker men måste man så måste man. Sen när vi hade gåttat flera meter kom vi på den myket bätre iden att sykla! Sykla är smart för man sliper gå ock kan spara värdeful tid till anat som är viktigare. Det änu smartare var att vi skafade en tandsykel som man kan sykla två på fast åt sama håll. Det heter tandsykel för att man ramlar ofta om man inte kan sykla bra som jag kan och slår ut tandisar... tror jag. Det är i alla fal det mäst rimliga förklaringen til detta knäpa namn! När man syklar tandsykel är det bra om båda syklar. Så var det inte när jag och kossan syklade. På bilden ser man tydligt hur kossan bara totalt latar sig när jag får göra allt schälv! Det kanske var tur okså att jag fik styra syklen så vi inte hamnade på något galet stäle. Kossan är lite virig ock har inte alla prioritiseringar rätt alla gånger...

1 kommentar:

Anonym sa...

Sånnadära tandcyklar verkar farliga. Ni borde prova motorcykel istället nästa gång! /H